Neden SEO

Neden SEO

Kategori: SEO 27 May 2016 tarihinde yayınlandı.
neden-seo tarafından yazıldı. Gösterim: 5833

SEO UZMANI

 

Neden SEO ?

 

SEO çalışması SEO ’nun temel amacı açılımı itibariyle arama motoru optimizasyonu yani arama motorlarında üst sıralarda listelenmektedir. Bu uzmanlık gerektiren bir alan olup, geniş tecrübe ve hassas bir ilginin sonucunda kazanılan bir başarıdır. Amaç, daha fazla insana ulaşabilmek, daha güncel olabilmek ve gündemin içinde hep yer almaktır.

SEO search engine optimization ’ın baş harflerinden gelen bir kısaltmadır. Dünyada birçok insanı bir araya toplayan ve bilgiye, isteklerine ulaşmada artık birincil basamak olarak gördükleri arama motorları ideal bir reklam alanı. Arama motoru aramalarında üst sıralarda çıkan hiç bir firma için bu sonuç rastlantısal değildir. Mutlaka bir SEO çalışması yapılmış ve site bu çalışma sonucunda aramada üstlerde çıkmaktadır. SEO çalışmasını müşteriler ile internet arasında geniş ve büyük yollar inşaa etmek gibi düşünebiliriz. İnternette ulaşım yollarının açılması demek bir sitede SEO çalışmalarının yürütülmesi demek. Bakım gerektiren ilgi gerektiren uzun bir süreç SEO çalışması.

Reklam ve göz önünde olmak her zamanki gibi çok önemli fakat reklamcılığın yönü ve şekli şu zamanlarda aslında büyük bir değişim geçiriyor. Müşteri yüzünü televizyondan internete çeviriyor, artık reklam değil, müşteri ne seçeceğinde etkili olmak istiyor. Bu yüzden müşterinin hep gözünün önünde bulunmak ve sıkı ilişkiler içinde olmak gerekiyor. İnternetten her bilgiye ulaşmaya alışan müşteri artık reklamda gördüğüne değil kendi araştırdığına ve kendi gözlemlerine daha da güvenmeye başlıyor. İşte burada internette göz önünde olmak ve müşteri ile en yakın ilişkide olmak için SEO devreye giriyor. Arama motorlarında üst sıralarda çıkmak, ilk 3 sayfa içinde çıkmak artık firmalar için büyük önem taşıyor. Fakat bu önemli işlevinin yanında bu SEO çalışması gerçek uzmanlarca yönetilesi gereken b ir çalışma süreci.

Google 2013’in 2. Yarısına girdiğimiz şu sıralarda arama motorlarını spamden ve yapay, fırsatçı seo çalışmalarından temizleyen sistemlerde bir güncellemeye gitti.Bu uygulamaya göre artık içerik herşeyden daha önemli geliyor ve SEO artık daha çok uzmanlık gerektiriyor. Anahtar kelimeleri gelişi güzel sıralamak ve çok anahtar kelimeli makaleler uydurarak içerik kalabalığıyla SEO çalışması devri artık tam olarak kapandı. SEO çalışmasının uzmanlık gerektiren bir çalışma olmasının nedeni de google’ın işini ciddiye alıyor olmasından ileri geliyor. SEO çalışması yapılan site yapay yollarla üst sıralara çıkarılırsa fark edilir ve zamanla dikkate alınmazlar. Yapay SEO çalışmaları kısa süreliğine iyi sonuç verseler bile google’ın spiderlarınca keşfedilmeleri sonucunda, giderek gerilere düşeceği kesin olmakla beraber, SEO çalışmasının fırsatçılığına göre sitenin google aramlarından ‘dışlanması’ da söz konusu. Bu aşama aşama olan bir cezalandırma süreci. Bu yapay çalışmaların sayıca fazla olması dikkate alınmamasının yanı sıra olumsuz olarak dikkate alınır ve sıralamaya bu olumsu etki yansıtılır. Bu yüzden SEO çalışmasında doğallık esastır ve bu doğallık çaba ve emek gerektirir.Doğallık algısının temelini oluşturan en önemli özellik çeşitliliktir. Tek kişilik bir iradenin yaptıkları ile başarılabilecek birşey değildir.

Televizyonlarda veya başka mecralarda reklamların masrafı çok büyük. Arama motorlarında optimizasyon ile üst sıralarda çıkmak hem daha ucuz hem daha avantajlı. Orta yaşlı ve hatta daha ileri yaşlardaki kitlenin de artık interneti kabul ettiği ve sıklıkla kullandığı bir ortamda, Google artık bize dünyayı yansıtan ve bir ayna ve yansıttıları arasında ilk sıralarda yer almak artık reklamın en önemli ayağını oluşturuyor. Google her insanın buluştuğu bir nokta: Evet  belki büyük bir kitle işinizi, çalışmalarınızı, şirketinizi takip ediyor, fakat google’da üstlerde yer almadıkça daha hala sizden haberdar olmayan kitleyi elinizden kaçırıyorsunuz demektir. Google’da üst sırada olmak herkesin sizi bilmesi ve tanıması demektir.

Bir başka deyişle, İnternette ilk sıralarda yer almak demek, her an her saniye dünyanın en büyük ekranı olan internette her an ama her an reklamınızın yapılıyor olması demek. Her arama yeni bir reklam, her iş alanınızı ilgilendiren anahtar kelime aramalarında ilk göze çarpan firma olmak, her an reklamlara konu olmak gibi düşünülebilir. Reklamın dezavantajları olan halk tarafından kabul almak, ve reklamın estetik değeri gibi masraf gerektiren uğraşlar geleneksel reklamcılığı iyice karmaşıklaştırırken, SEO optimizasyonu, müşteriyle en yakın ilişki için inanılmaz bir fırsat.  Sizde bu fırsattan faydalanmak için hemen bir SEO UZMANI ile çalışmaya başlayın…

 

 

 

.

 

 

 

 

 

 

SEO Uzmanı

Bizi Google+'da bulun