X

Lütfen Ülke (Bölge) Seçiniz

Türkiye (Türkçe)Türkiye (Türkçe)
X

Lütfen Ülke (Bölge) Seçiniz

Türkiye (Türkçe)Türkiye (Türkçe)

Google Güncellemeleri

AnasayfaYazılarSEOGoogle Güncellemeleri

Google arama algoritmasını her yıl birçok kez değiştirmektedir. Bu değişikliklerin bazılarının etkisi çok görülmezken, Google arada Penguen ve Panda gibi büyük algoritma güncellemeleri çıkarır ve güncellemeler arama sonuçlarını belirgin bir şekilde etkiler. SEO Uzmanlarının Google güncellemelerinin çıkış tarihlerini bilmesi; arama motoru sıralamalardaki değişikliklerin açıklanmasında yardımcı olabilmeleri ve arama motoru optimizasyonu stratejilerini geliştirebilmeleri için önemlidir. İşte size gelmiş geçmiş en önemli google güncellemeleri.

 


Google Toolbar Aralık 2000

Yıllar boyunca süre gelen SEO argümanlarını garantiye almak için Google kendi tarayıcı araç çubuğunu ve onunla birlikte Toolbar PageRank’i (TBPR) piyasaya sürdü. Ağ yöneticileri (webmasters) TBPR’ı kullanmaya başlar başlamaz, Google Dance başladı.

Boston Güncellemesi Eylül 2002

İsim verilen ilk güncelleme olan “Boston” güncellemesinden önce 2002 sonbaharında ortada büyük bir karışıklık vardı. Detayları belirsiz olan bu güncelleme aylık olarak gerçekleşen Google Dance ve Pagerank güncellemelerinden daha etkili olmuştur.


Boston Güncellemesi Şubat 2003

“Boston” SES Boston’da duyurulmuş olan Google’ın adlandırılmış ilk güncellemesiydi. Aslında Google ay ay devam edecek büyük bir güncellemeyi hedef alıyordu, bu yüzden ilk birkaç güncelleme, algoritma değişikliklerinin ve büyük indeks yenilemelerinin ( sözde “Google Dance”) kombinasyonundan oluşuyordu. Güncellemelerin daha sık ortaya çıkmasıyla, aylık güncelleme fikri de çabucak soldu.

Cassandra Nisan 2003

Google bazı temel kaliteli bağlantı konularında aşırı önlemler almaya başladı. Örnek olarak ortak alan adlarından aşırı bağlantılar oluşturma verilebilir. Cassandra ayrıca gizli yazı ve bağlantılara karşı çok dikkatliydi.


Dominic Mayıs 2003

Mayıs ayında birçok değişiklik gözlemlenirken, Dominic’in gerçek doğası belirsizdi. Google botları “Freshbot” ve “Deepcrawler” interneti dolaştılar ve birçok sitede sıçrayışlar rapor edildi. Google’ın backlink’leri sayma ve rapor etme şekli önemli ölçüde değişiyor gibiydi.

Esmeralda Haziran 2003

Zincirleme güncelleme işleyişinin ortaya çıkmasıyla, olağan aylık Google güncellemelerinin sonuncusuydu. “Ever flux”, “Google Dance” ile yer değiştirilmişti. Esmeralda muhtemelen Google’da büyük altyapı değişikliklerini müjdeliyordu.

Fritz Temmuz 2003

Fritz güncellemesi ile aylık Google Dance nihayet sona erdi. Google marjinal bir yaklaşım ile, indeksi aylık olarak elden geçirmek yerine indeksi günlük olarak değiştirmeye başlamıştı.

Bütünleyici Dizin Eylül 2003

Performans kaybı yaşanmadan daha çok dokümanı indeksleyebilmek için Google bazı sonuçları “supplemental index’e” böldü. Sonrasında indeksler tekrardan entegre edilene kadar, sonuçların bütünleyici olmasının teknikleri sıkça tartışılan bir SEO konusuydu.

Florida Kasım 2003

Bu güncelleme (muhtemelen SEO endüstrisinde) oluşturan güncellemelere bir yol haritası oluşturmuştur. Birçok site sıralamalarını kaybetti ve işyeri sahipleri buna öfkelendi. Florida bu oyunu çok daha ilginç hale getirmişti çünkü anahtar kelime sıkıştırma gibi (keyword stuffing) 90’ların sonundan kalma düşük değerli SEO taktikleri için ölüm çanını çalmıştı.

Austin Ocak 2004

Florida güncellemesinin eksik kaldığı yönleri, Austin güncellemesi tamamladı. Google gizli metin ve META-etiket doldurulması gibi yanıltıcı sayfa taktiklerine karşı sert önlemler almaya devam etti. Bazıları Google’ın “Hilltop” algoritmasını oyuna soktuğunu ve sayfa uygunluğunu ciddiye almaya başladığı hakkında yorumlar yaptı.

Brandy Şubat 2004

Google çeşitli değişiklikler çıkarttı, büyük indeks genişlemesi de buna dahildir. Latent Semantic İndekslemesi (LSI), link metin uyumluluğuna ve komşu bağlantı konseptine ilgileri arttırdı. LSI, Google’ın eşanlamlıları anlama yeteneğini geliştirdi ve anahtar kelime analizini bir sonraki seviyeye taşıdı.


Google: İlk halka arzı Ağustos 2004

Algoritma güncellemesi olmamasına rağmen, Google tarihinde önemli bir olaydır. Google 19M hissesini sattı ve 1.67 milyar dolar sermaye elde etti. Piyasa değerini 20 milyar doların üzerine çıkardı. 2005 Ocak ayından itibaren Google’ın hisse fiyatları 2 katından fazla değerlendi.

Nofollow Ocak 2005

Google, Yahoo ve Microsoft spamlarla savaşmak ve dışarı giden (outbound) bağlantı kalitesini kontrol edebilmek için müşterek olarak “nofollow” özelliğini tanıttı. Nofollow, doğrulanmamış linklerin temizlenmesini sağlar. Bunlara spamli blog yorumlarını bağlantıları da dahildir. Geleneksel algoritma güncellemesi olmamasına rağmen, bu değişikliğin bağlantı grafiği üzerinde aşama aşama etki eden önemli bir yeri vardır.

Allegra Şubat 2005

Ağ yöneticileri sıralama değişikliklerini fark ettiler ama bu güncellemenin detayları belli değildi. Bazıları “Allegra’nın” “sandbox” eleme sistemini etkilediğini söylerken, diğerleri LSI hakkında bazı düzeltmeler yapıldığına inanıyordu. Ayrıca bazıları Google’ın şüpheli linkleri cezalandırmaya başladığını söylemişti.


Bourbon Mayıs 2005

“GoogleGuy” (Matt Cutts gibi biri), Google’ın “arama kalitesinde yaklaşık 3,5 değişikliğin” sunacağını duyurdu. Hiç kimse 0,5 değerindeki değişikliğin ne olduğundan emin değildi ama Dünya Ağ Yöneticileri üyeleri Bourbon güncellemesinin, çift içeriğe ve canonical bulunmayan (www vs non-www) URL’lere karşı tutumun değiştiği yorumunu yaptılar.

Kişiselleştirilmiş Arama Haziran 2005

Özelleştirilmiş ayarlar ve profiller gerektiren daha önceki kişiselleştirme denemeleri gibi olmayan 2005’te çıkan “kişiselleştirilmiş arama”, otomatik olarak sonuçları ayarlayabilmek için kullanıcıların direkt arama tarihçisine bağlanıyordu. İlk başta etkinin az olmasına karşın, Google bu arama tarihçesini birçok uygulama için kullanacaktı.


XML Site haritaları Haziran 2005

Google, ağ yöneticilerine geleneksel HTML site haritalarını bay pas ederek Webmaster Araçları aracılığıyla XML site haritaları yüklemelerine izin verdi. SEO uzmanları crawl etme ve indeksleme üzerine direkt etki sahibi oldular.


Gilligan Eylül 2005

Gilligan için yanlış güncelleme de denmektedir. Ağ yöneticileri değişiklikler yaşandığını gördüler ancak Google hiçbir büyük algoritma güncellemesinin yaşanmadığını söyledi. Matt Cutts, Google’ın indeks verilerinin günlük (o zaman için) güncellendiğini ama PR Araç çubuğunun ve bazı diğer metriklerin sadece her 3 ayda bir güncellediğini açıkladığı bir blog yazısı yazdı.


Jagger Ekim 2005

Google, daha çok değiş-tokuş şeklinde edinilen bağlantıların, bağlantı çiftliklerinin ve paralı bağlantıların dâhil olduğu düşük kaliteli bağlantıları hedef alan bir dizi güncellemeyi piyasaya sürdü. Jagger, 2005 Eylül’den Kasım 2005’e kadar en az 3 safhadan oluşmak üzere görüldü. En büyük etki Ekim ayında görüldü


Google Yerel/Haritalar Ekim 2005

2005 yılının Mart ayında Yerel İşletme Merkezi’nin lansmanı yapıldıktan ve işletmelerin kendi bilgilerini güncellemeleri için teşvik edilmesinden sonra, Google kendi harita verilerini LBC ile birleştirdi ki bu da sonunda yerel SEO için birkaç değişikliğe yol açacak bir adımdı.


Big Daddy Aralık 2005

Teknik olarak “Big Daddy”, bir altyapı güncellemesiydi. (daha çok “Caffeine” gibi) Birkaç ay içinde tamamlandı ve sonlanması 2006 Mart’ı buldu. Big Daddy, Google’ın canonical’ları, yönlendirmeleri (301/302) ve diğer teknik konuları ele alış şeklini değiştirdi.


Bütünleyici Güncelleme Kasın 2006

2006 yılı boyunca, Google’ın ana indeks sayısının ve filtrelenmiş sayfaların nasıl işleneceği konusunda değişiklikler yaptığı görülüyor. 2006’nın sonuna doğru, bazıları öyle olmadığını hissetmiş olsa bile bu güncellemenin bir ceza olmadığını iddia ettiler.


Evrensel Araştırma Mayıs 2007

Google listeleme formatlarını değiştirerek, geleneksel arama sonuçlarını haberlerle, videolarla, resimlerle ve yerel bilgilerle destekledi. Eski 10’lu listeleme fotoğrafları kaldırıldı.

Buffy Haziran 2007

Google’ı terk eden Vanessa Fox onuruna, güncelleme “Buffy” olarak adlandırıldı. Tam olarak kimse ne değişikliği yapıldığını kavrayamadığı gibi, Matt Cutts’da Buffy’in toplu olarak küçük değişiklikleri barındırdığını söyledi.

Dewey Nisan 2008

Mart sonu Nisan başı gibi Google’da detayları tam olarak bilinmemekle beraber geniş kapsamlı bir karışıklık yaşandı. Bazıları Google’ın “Google Books” gibi dahili uygulamalarını öne çıkardığından şüphelendi ama bu konu hakkındaki kanıtlar sınırlıydı.


Google Öneri (Google Suggest) Ağustos 2008

Google, logosundaki ve anasayfasında yaptığı tek kutucuk değişiklikleriyle beraber Google, “öneri” kısmını tanıttı. Öneri kısmı, ziyaretçiler arama yapmak için Google kutucuğuna sorgulamalarını yazınca, kutucuğun altında aşağı yönlü çıkan öneri aramalar kısmıydı. Bu öneri kısmı daha sonraki zamanlarda Google Instant’ı güçlendirdi.

Rel-Canonical Tag Şubat 2009

Google, Microsoft ve Yahoo “canonical tag”i desteklediklerini anons ettiler. Bu etiket kullanıcılara bir etkisi olmadan arama botlarına canonical sinyallerini göndermektedir.


Vince Şubat 2009

SEO uzmanları büyük markaların yararına olduğu gözüken büyük bir güncelleme yapıldığını rapor ettiler. Matt Cutts, Vince için “küçük değişiklik” dedi ama diğerleri bunun derin, uzun soluklu çıkarımları olduğunu söyledi.


Caffeine (Ön-izleme) Ağustos 2009

Google crawl etmeyi hızlandıracak, indeksi genişletecek, indekslemeyi entegre edecek ve neredeyse gerçek zamanlı sıralanmayı değiştirecek büyük bir altyapı değişikliğinin önizlemesini yayınladı. Çıkış tarihi aylara yayılmıştı. Amerika’da 2010’un ilk aylarından başlayıp, yazın sonuna kadar sürdü.

Gerçek-Zamanlı Arama Aralık 2009

Twitter, Google News, yeni indekslenmiş içerik ve daha birçok diğer kaynak SERP’lere eş-zamanlı olarak entegre edilmiştir. Sosyal medyayı da kapsayan kaynaklar zamanla genişlemeye devam etmiştir.


Google Places Nisan 2010

“Places” Eylül 2009’da piyasaya çıkmasına rağmen, sadece Google Maps’in bir parçasıydı. “Google Places”ın resmi olarak piyasaya sürülmesi yerel işletme merkezini tekrardan markalaştırdı. Places, yerel arama sonuçlarıyla daha ilgili biçimde entegre oldu ve yeni yerel reklam verme opsiyonları gibi birkaç yeni özellik eklendi.


May Day Mayıs 2010

Nisan sonu Mayıs başı gibi ağ yöneticileri kendi uzun-kuyruklu (long-tail) trafiklerinde belirgin düşüşler olduğunu fark ettiler. Matt Cutts daha sonra “May Day” güncellemesinin uzun-kuyruklu trafiği etkileyen bir algoritma değişikliği olduğunu doğruladı. Panda güncellemesini gölgede bırakarak, büyük ölçekli ama yetersiz içerikli siteler en kötü darbeyi yaşadılar.


Caffeine (Ortaya Çıkış) Haziran 2010

Google aylar süren test aşamasından sonra “Caffeine” güncellemesinin altyapasını ortaya çıkardı. “Caffeine” sadece Google’ın ham hızını artırmamış bununla beraber crawl ve indekslemeyi daha sıkı bir şekilde entegre etmiş ve bu da (Google’a göre) %50 daha yeni indeks ile sonuçlanmıştır.


Marka Güncellemesi Ağustos 2010

Geleneksel bir algoritma güncellemesi olmamasına rağmen, Google aynı alan adının (domain) SERP üzerinde birden çok gözükmesine izin vermeye başladı. Daha önceleri alan adları 1-2 listelemeyle ya da girintili sonuçlarda 1 listeleme ile sınırlıydı.

Google Instant Eylül 2010

Google Öneriyi geliştirdi ve Google Instant devreye girdi; sorgulanan arama yazılırken arama sonuçları gösteriliyordu. Dünya’daki tüm SEO ilgilileri panik oldu ancak sonrasında oluşan etkinin aslında çok düşük olduğunu anladılar.


Instant Önizleme Kasım 2010

Google arama sonuçlarında, ziyaretçilerin SERP’te çıkan sayfalara hızlıca önizleme yapabilmelerine izin veren bir büyüteç ikonu belirdi. Bu Google’a çıkan sayfaların kalitesine, dizaynına ve kullanılabilirliğine yeni bir bakış açısı için sinyaller verdi.


Sosyal Medya Aralık 2010

Google ve Bing, sıralamaya karar verilirken Twitter ve Facebook verilerinin de dahil olduğu sosyal Medya sinyallerini kullandıklarını doğruladılar. Birçok SEO ilgilisi bunun olacağından şüphelenmesine rağmen, Matt Cutts bunun nispeten yeni bir gelişme olduğunu belirtti.


Panda/Farmer 23 Şubat 2011

Arama sonuçlarının neredeyse %12’sini etkileyen bu önemli güncelleme, yetersiz ve kalitesiz içerik bulunan ve diğer kalite sorunları bulunan siteleri hedefledi. Panda birkaç ay sonra tekrar gündeme geldi ve 2011 Nisan ayında Avrupa’yı sarstı.

+1 Butonu 30 Mart 2011

Facebook ve Twitter gibi büyük sosyal medya sitelerinin rekabetine cevap olarak Google, +1 butonunu tanıttı. Kullanıcıların +1 butonunu tıklayarak sosyal çevrelerde arama sonuçlarına etki etmeye izin verdi.

Panda 2.0 (#2) 11 Nisan 2011

Bu güncellemeyi Google tüm dünyadaki İngilizce sorgulamalarda yayınladı. Chrome tarayıcısı ya da direkt SERP aracılığıyla engellenen site kullanıcılarının verileri gibi yeni başlıklar entegre edildi.

Panda 2.1 09 Mayıs 2011

İlk başta “Panda 3.0” olarak adlandırılan bu güncellemede tekrardan Google’ın bazı değişiklikler yaptığı görüldü. Bu değişiklikler Google tarafından detaylıca belirtilmedi ve etkilerinin çok az olduğu görüldü.

Schema.org 02 Haziran 2011

Google, Yahoo ve Microsoft, yapılandırılmış veri için birleştirilmiş yaklaşıma olan desteklerini ortak biçimde duyurdular. Ayrıca daha zengin arama sonuçları için birkaç yeni “şema” yarattılar.

Panda 2.2 21 Haziran 2011

Google Panda’dan etkilenmiş olan siteler ve veriler güncellenmeye devam etti ve 2.2 versiyonu resmi olarak tanıtıldı. Panda güncellemeleri ana indeksten ayrı olarak oluşuyordu ve eski Google Dance güncellemelerinin anımsatıcısıydılar.

Google+ 28 Haziran 2011

Birkaç sosyal medya başarısızlığından sonra Google, Google+ ile atağa geçti. Google+, içerik paylaşmak isteyenler arasında ünlendi ve Gmail gibi ürünlerle entegre edildi. 2 hafta içerisinde Google+ 10M kullanıcıya ulaştı.


Panda 2.3 23 Temmuz 2011

Ağ yöneticileri Google’ın yeni bir güncelleme yayınladığını söylediler. Ancak yeni faktörler mi tanıtıldı yoksa Panda verisi ve sıralanma faktörleri mi güncellendi, net değildi.


Panda 2.4 12 Ağustos 2011

Google uluslararası Panda güncellemesini hem İngilizce sorgulamalar için hem de İngilizce olmayan (Çince, Japonca ve Korece dışında) sorgulamalar için yayınladı. Google bu güncellemeden etkilenen ülkelerdeki sorgulamalara %6-%9 etki edildiğini rapor etti.


Genişletilmiş Site Linkleri 16 Ağustos 2011

Kısa bir deney sürecinden sonra Google, resmi olarak daha çok marka sorgulamaları için genişletilmiş site-linklerini yayınladı. İlk başta bunlar 12 taneydi ancak Google resmi yayınından kısa bir süre sonra 6 ile sınırladı.


Sayfalandırma Elementleri 15 Eylül 2011

Sayfalandırma yüzünden oluşmuş olan crawl ve çift içerik problemlerini çözmek için Google rel=”next” ve rel=”prev” özelliklerini tanıttı. Google ayrıca “Hepsini gör” sayfaları için otomatik bütünleştirmeyi ve standartlaştırmayı iyileştirdiklerini duyurdu.


516 Algoritma Güncellemeleri 21 Eylül 2011

Bu bir güncelleme değildi ancak çok dikkat çeken bir açıklamaydı. Google’ın CEO’su Eric Schmidt, Google’ın 2010 yılında 516 tane güncelleme yaptığını söyledi. Ama ilgililer için asıl şok son 1 yılda 13.000 tane güncellemeyi test etmiş olmalarıydı.


Panda 2.5 28 Eylül 2011

Bir ay sonra Google başka bir Panda güncellemesi yayınladı. Tam olarak ne değişiklik olduğunun detayları belli değildi ama bazı siteler büyük ölçekli kayıplar yaşadığını rapor etti.

Panda “Flux” 05 Ekim 2011

Matt Cutts: “Önümüzdeki haftalarda Panda ile alakalı bazı değişiklikler bekleyin.” Tweetini attı ve yaklaşık “%2” gibi bir sayı verdi. Diğer küçük Panda güncellemeleri 10/3, 10/13 ve 11/18 tarihlerinde gerçekleşti.


Sorgulama Şiflemesi 18 Ekim 2011

Google gizlilik sebeplerinden dolayı, arama sorgulamalarını şifreleyeceklerini duyurdu. Ne yazık ki bu organik anahtar kelime referral verilerini bozdu. Bu olayı izleyen haftalarda sayı giderek arttı.


Yenileme Güncellemesi 03 Kasım 2011

Google, bir yenileme güncellemesi yayınlanacağını ve sorgulardaki etkisinin %35 kadar olacağını belirtti. Bu güncelleme başlıca zamana duyarlı sonuçları etkiledi ancak içeriklere de odaklanmıştı.

10’lu Güncelleme Paketi 14 Kasım 2011

Daha şeffaf olabilmek adına Matt Cutts son 10 algoritma güncellemesini yayınladı. Zaman çizelgesi belirsizdi ve çoğu küçük güncellemelerdi ama bunlar Google’ın algoritma değişikliklerini nasıl yönettikleri hakkında bilgiler içeriyordu.


Panda 3.1 18 Kasım 2011

Panda 2.5’ten sonra Google “Panda Flux” denilen, güncellemelerin daha sık ve daha düşük etkili olduğu bir safhaya girdi. Bazı pazar analistleri 11/18 tarihinde yapılan güncellemeyi, resmi olarak 3.0 güncellemesi olmamasına rağmen 3.1 olarak adlandırdılar.


Aralık 10 Paketi Aralık 2011

Google ikinci 10’lu güncelleme paketini yayınladı ve bu paketlerin her ay çıkacağını duyurdu. Güncellemeye; alakalı sorgulama arıtması, park domainlerin tespiti, blog arama güncellenmesi ve görsel arama güncellenmesi dahildi. Güncellemelerin çıkış tarihi Google tarafından verilmedi.


Ocak 30 Paketi 05 Ocak 2012

Bu güncelleme paketinde; görsel açılış sayfasının kalite tespiti, daha alakalı site linkleri, daha zengin snippetler ve alakalı sorgulama geliştiricileri bulunuyordu. Algoritma güncellemesi ve “özellik” arasındaki çizgi biraz daha bulanıklaştı.


Anahtar Butonu 10 Ocak 2012

Google, kişiselleştirme için radikal bir değişikliği duyurdu. Google+ sosyal verileri ve kullanıcı profillerini SERP içine dahil etti. Google ayrıca kişiselleştirmeyi kapamak için yeni, öne çıkan anahtar butonunu ekledi.

Panda 3.2 18 Ocak 2012

Google Panda güncellemesi yapıldığını onayladı ancak algoritmada herhangi bir değişiklik olmadığını belirtti. Bu güncelleme, “Panda Flux” şemasına mı uygundu yoksa daha sık data güncellemesiyle mi ilgiliydi, bu belirsizdi.


Ads Above the Fold 19 Ocak 2012

Google sayfa tasarım algoritmasını kullanıcıların ilk gördüğü alandaki reklamlarla alakalı olarak sitelerin değerini düşürmek için güncelledi. Bir önceki Panda güncellemesinde benzer biz faktörün bulunduğundan şüphelenilmişti. Güncellemenin resmi bir ismi bulunmuyor ancak bazı SEO’lar tarafından “oldukça önemli” olduğu söylenmektedir.


Şubat 17 Paketi 03 Şubat 2012

Burada yayınlanan birçok başlık; hızla, güncellikle ve yazım hatalarıyla alakalıydı. Ayrıca bir büyük duyuru da Panda’nın ana arama indeksine daha sıkı bir şekilde entegre edilmesiydi.

Panda 3.3 27 Şubat 2012

Küçük bir güncellemeydi ve Panda güncellemesinin 1. yıl kutlamasından 3 gün sonra yayınlandı. Bu da ayrıca adlandırılmış bir güncelleme için eşi benzeri görülmemiş bir yaşam süresi demekti.

Şubat 40 Paketi 27 Şubat 2017

Bu pakete önemli başlıklar dahil edildi; birçok görsel arama güncellemesi, birçok yenileme güncellemeleri ve bir Panda güncellemesi.

Venice 27 Şubat 2012

Bu yerel güncelleme daha çok organik sonuçları yerelleştirdi ve yerel arama verilerini daha sıkı bir şekilde entegre etti. Tam çıkış tarihi bilinmemektedir.


Arama Kalitesi Videosu 12 Mart 2012

Google, arama kalitesi toplantısının küçük bir bölümünü yayınladı. Algoritma ile ilgilenen herkes için bu video, Google’in işleyişi ve önceliği hakkında bir sürü bilgi sunmaktadır. Ayrıca izleyiciler Amil Singhal’i iş başında görme fırsatı da yakalamıştır.

Panda 3.4 23 Mart 2012

Google, Twitter aracılığıyla başka bir Panda güncellemesini duyurdu. Kamuoyuna yapılan duyuru da Panda 3.4’ün, yapılan arama sonuçlarının %1,6’sını etkileyeceği söylendi.


Mart 50 Paketi 03 Nisan 2012

Google Mart’ta 50 değişikliği kapsayan, bir dizi güncelleme yayınladı. Bu değişikliklere; Panda 3.4’ün onaylanması, “scoring” anchor-text’inde değişiklikler, görsel arama değişiklikleri ve yerel isteklerin nasıl yorumlanacağı hakkında değişiklikler vardı.

Parked Domain Bug 16 Nisan 2012

Birkaç ağ yöneticisinin sıralanma karışıklığını rapor etmesinden sonra Google bir hata olduğunu ve bazı domainlerin yanlışlıkla “parked domain” olarak görüldüğünü açıkladı. Google bu sebepten dolayı cezalandırmaların olduğunu söyledi. Bu bilinçli olarak yapılmış bir algoritma değişikliği değildi.

Panda 3.5 19 Nisan 2012

Algoritma için yoğun bir haftadayken Google, Panda veri güncellemesini yayınladı. Yapılan değişiklikler oluşan etkiyi ölçmeyi zor kıldı ama zaten bu güncelleme rutin şekilde yayınlandığı için etkisi minimaldi.


Penguen 24 Nisan 2012

Google en sonunda “Webspam Güncellemesini” yayınladı ki daha sonra “Penguen” olarak adlandırıldı. Penguen güncellemesi, anahtar kelime sıkıştırması (kw stuffing) gibi bazı spam faktörlerini içerdi ve İngilizce sorgulamaların tahmini %3,1’i etkiledi.


Panda 3.6 27 Nisan 2012

Panda 3.5 güncellemesinden sonra Google yeni bir Panda güncellemesi yayınladı. Bu güncellemenin etkisi oldukça azdı.


Nisan 52-Paketi 04Mayıs 2012

Google 52 güncellemenin ve buna dahil olan Penguen güncellemesine bağlı değişikliklerin detaylarını Nisan ayında yayınladı. Bu güncellemeye; %15 daha fazla temel indeks, daha gelişmiş pagination (sayfalandırma) kontrolü ve site linklerine güncelleme dahildir.

Knowledge Graph 16 Masyıs 2012

Semantik arama için büyük bir adım olarak Google, “Knowledge Graph”ı sundu. Knowledge Graph, SERP ile entegre edilmiş, insanlar, mekanlar ve diğer şeyler hakkında bütüleyici bilgi sunuyordu.

Penguen 1.1 25 Mayıs 2012

Penguen algoritma güncellemesinden sonra Google ilk hedefli veri güncellemesini yayınladı. Penguen verilerinin ana arama indeksi dışında işlendiği söylendi.


Mayıs 39 Paketi 07 Haziran 2012

Google aylık olarak yayınladığı Arama Başlıklarını Mayıs ayında 39 güncelleme ile yayınladı. Buna büyük değişiklikler dahil edildi; Penguen geliştirmeleri, daha iyi link-düzeni tespiti, başlık/küçük yazıları tekrar yazmak için değişiklikler ve Google Haber güncellemeleri.


Panda 3.7 08 Haziran 2012

Google sorgulamaların %1’inden daha azını etkileyen bir güncelleme yayınladı. Verilere göre bu güncellemenin etkisi bir önceki güncellemeye göre daha etkiliydi.


Panda 3.8 25 haziran 2012

Google Panda veri yenilemesi yayınladı ayrıca bu güncellemede algoritma değişikliği yoktu. Panda 3.7’den daha az bir etkiye sahipti.


Link Uyarıları 19 Temmuz 2012

Google, Google Webmaster Tools (Search Console) aracılığıyla yüksek sayıda doğal olmayan link uyarıları gönderdi. Ama daha sonra bu yeni uyarıların büyük bir problemi yansıtmayacağını duyurdular.

Panda 3.9 27 Temmuz 2012

Panda 3.8 yayınlandıktan bir ay sonra Google yeni bir Panda güncellemesi yayınladı. Sıralanmalar 5-6 gün boyunca iniş çıkış yaşadı. Google sorgulamaların %1’inin etkilendiğini söyledi.

DMCA (Digital Millenium Copyright Act) Cezası 10 Ağustos 2012

Google tekrar eden telif hakkı ihlali yapan siteleri cezalandıracağını duyurdu. Başlangıç olarak bir sonraki haftadan itibaren çalışmalara başlayacağını duyuruldu.


Haziran/Temmuz 86 Paketi 10 Ağustos 2012

Haziran ve Temmuz Arama Kalitesi başlıkları yaz mevsimi boşluğundan sonra büyük bir paket olarak yayınlandı. Bu pakete; Panda veri ve algoritma yenilemeleri, geliştirilmiş sıralama düzenleme fonksiyonu, “güvenilir kaynaklar” için sıralama yükselmesi ve site kümelenmesi için değişiklikler gibi önemli güncellemeler dahildi.


7-Sonuçlu SERPler 14 Ağustos 2012

Google birçok sorgulamadaki ilk 10 sonuçta büyük bir değişiklik yaparak bunu 7 sonuç ile kısıtladı. Araştırmalar bu değişikliğin birkaç gün içerisinde yayınlandığını gösterdi ve anahtar kelimelerin %18’ini etkiledi.


Panda 3.9.1 20 Ağustos 2012

Google etkisi oldukça küçük olan bir başka Panda veri güncellemesi yayınladı. Panda 3.0 serisindeki sayılar 3.9’da bittiği için, yeni güncelleme 3.9.1 olarak adlandırıldı.


Panda 3.9.2 18 Eylül 2012

Google sadece veriyi ilgilendiren başka bir Panda güncellemesi yayınladı.


Exact-Match Domain (EMD) Güncellemesi 27 Eylül 2012

Google EMD’leri yönetme şeklini değiştireceğini duyurdu. Bu büyük ölçekli bir değer düşümüne yol açtı. MozCast’teki EMD’lerin bulunma oranını %10 düşürdü. Resmi açıklamaya göre hacim olarak sorgulamaların %0,6’sı etkilendi.

Panda 27 Eylül 2012

EMD güncellemesinin üzerine, resmi olarak sorgulamaların %2,4’ünü etkileyen oldukça büyük bir Panda (algoritma+veri) güncellemesini yayınladı. 3X serisinin ismi tuhaf gelmeye başladıkça işletme kaynakları Panda güncellemesine sırayla isim vermeye başladı. (Bu güncelleme 20.ydi)


Ağustos/Eylül 65 Paketi 04 Ekim 2012

Google aylık önemli arama olaylarının listesini yayınladı. Ağustos ve Eylül için olan 65 tane güncellemeye dahil olanlar; 7 sonuçlu SERPler, Knowledge Graph geliştirmesi, sayfa kalitesinin nasıl ölçüleceğinin güncellemeleri ve yerel sonuçların nasıl belirleneceğinin değişiklikleridir.


Penguen 05 Ekim 2012

Google bir sonraki Penguen güncellemesinin büyük olacağını söylerken, küçük Penguen veri güncellemesini yayınladı ve sorgulamaların sadece “%0,3’ünü” etkiledi. Penguen güncellemesinin numaralandırılması Panda güncellemesine benzer olarak tekrar başlatıldı ve bu güncelleme 3.Penguen yayınıydı.

Page Layout 09 Ekim 2012

Google, Ocak ayında sayfa tasarımı algoritma değişikliği güncellemesi yapacağını duyurmuştu. Burada bahsi geçen güncellemenin ise algoritma değişikliği mi yoksa Panda gibi veri yenilenmesi mi olduğu net değildir.

Panda 05 Kasım 2012

Google 21.Panda güncellemesini en son Panda güncellemesinden yaklaşık 5.5 hafta sonra çıkardı. Bu güncelleme daha küçük bir güncellemeydi ve resmi olarak İngilizce sorgulamaların sadece %1,1’ini etkiledi.


Panda 21 Kasım 2012

Google bazı karışıklıklardan sonra 22. Panda güncellemesini çıkardı ama bunun sadece veri üzerine olduğu anlaşıldı. Bu güncelleme Kasım’ın 19u civarında adı açıklanmamış başka güncellemenin üstüne geldi.


Knowledge Graph (KG) Güncellemesi 04 Aralık 2012

Google bu özelliği İngilizce olmayan sorgulamalara da ekledi; İspanyolca, Fransızca, Almanca, Portekizce, Japonca, Rusça ve İtalyanca. Bu güncelleme “çeviriden daha fazlasına” sahipti ve KG özelliklerini genişletti.

Panda 21 Aralık 2012

Noel tatilinden hemen önce, Google başka bir Panda güncellemesi yayınladı. Resmi olarak buna “yenileme” dediler ve İngilizce sorgulamaların %1,3’üne etki etti. Bu da Panda #21 ve #22 den biraz daha fazla etki yarattı.


Panda 22 Ocak 2013

Google, 2013’ün ilk resmi güncellemesini duyurarak, bu güncellemenin yapılan sorgulamaların %1,2’sinin etkilendiğini söyledi. Bu güncellemenin 17-18 Ocak tarihlerinde yapılan görüşmeyle alakalı gözükmüyordu. (Ayrıca Google’da bunu onaylamadı.)

Panda 14 mart 2013

Matt Cutts, SMX Batı’da bir Panda güncellemesini erkenden duyurdu ve bunun Panda’nın çekirdek algoritmaya entegre edilmeden önceki son güncelleme olduğunu söyledi. Yayınlanma günü resmi olarak onaylanmadı ancak MozCast verileri bunun Mart ayının 13’ünde ya da 14’ünde olduğunu gösteriyor.


“Phantom” 09 Mayıs 2013

9 Mayıs tarihi yakınlarında bir algoritma güncellemesi hakkında birçok rapor yayınlandı. (Yoğun MozCast aktiviteleri tarafından da tasdik edildi.) Güncellemenin içeriği belirsizdi ama birçok site önemli ölçüde trafik kaybını rapor etti.

Domain Yüklemesi 21 Mayıs 2013

Google SERP içerisindeki domain yüklemesinin eşitliliğini kontrol edebilmek amacıyla bir güncelleme yayınladı. Zamanlaması belirsiz ama görünen o ki Amerika’da Penguen 2.0’ın yayınlanmasından hemen önce ve büyük ihtimalle diğer ülkelerde de aynı gün yayınlandı.


Penguen 2.0 22 Mayıs 2013

Google tarafından “2.0” olarak adlandırılan 4. Penguen güncellemesi sadece orta derece etki yarattı. Değişikliklerin tam içeriği belirsizdi ama bazı kanıtlar Penguen 2.0’ın sayfa seviyesini hedef aldığını gösteriyordu.


Panda Dansı 11 Haziran 2013

Gerçek bir Panda Güncellemesi olmamasına karşın, Matt Cutts SMX Advanced’te önemli bir açıklama yaparak, Panda’nın halen aylık olarak güncellendiğini ama her güncellemenin yayınlanma süresinin 10 günden fazla olduğunu söyledi. Panda #25 güncellemesinden sonra ilgililer bu şekilde bir devamlılık beklemiyordu.


“Payday Loan” Güncellemesi 11 Haziran 2013

Payday Loan, spam içerikli siteleri hedef alan bir güncellemedir. Güncelleme 11 Haziran’da duyrulmuştur ancak Matt Cutts 1-2 ay içerisinde hayatımıza gireceğini söylemiştir.

Çok Haftalı Güncelleme 27 Haziran 2013

Google’dan Matt Cutts 12 Haziran ile “4 Temmuz haftasından sonra” olacak şekilde çok haftalı bir güncelleme olacağını tweetledi. Bu güncellemenin neler içerdiği belirsizdi ama o tarih aralığında, özellikle 27 Haziran tarihinde tavan yapan ciddi sıralama kayıpları yaşandı. Görünen o ki Google daha sonra geri çekilmiş bazı değişiklikleri test ediyordu.


Panda İyileştirmesi 18 Temmuz 2013

Google bir Panda güncellemesini onayladı ancak bunun 10 günde bir yayınlanan güncellemelerden biri mi olduğu yoksa yeni bir şey mi olduğu belirsizdi. Görünene göre bu güncellemenin algoritmik olduğu ve eski Panda ceza sistemini biraz yumuşattığı söylenebilir.


Knowledge Graph Genişlemesi 19 Temmuz 2013

MozCast verilerine göre bir gecede KG gösterimleri yüzde %50.4 civarında artmıştır.


Adlandırılmamış Güncelleme 26 Temmuz 2013

MozCast’ta Cuma günü büyük ani artışlar kaydedildi (105˚F) ve diğer kaynaklar da hafta sonu boyunca yoğun aktiviteler gösterdiler. Google bu güncellemeyi onaylamadı.


In-depth Articles 06 Ağustos 2013

Google haber sorgulamalarının daha kalıcı olması ve ayrıntılı içeriğe sahip olması için “in-depth articles” denen yeni tip bir haber sorgulaması ekledi. Sorgulama başlangıcında, linkleri 3 yazıya dahil etti ve MozCast’in takip ettiği aramaların neredeyse yüzde 3’üne göründü.

Hummingbird 20 Ağustos 2013

26 Eylül’de duyurulmasına karşın Google bu güncellemenin bir ay önce yayınlandığını söyledi. MozCast’in 20 Ağustos’taki verileri ve 20-22 Ağustos aralığında yaşanan inişler-çıkışlar bunun Ağustos ayında olduğu tahminlerini doğru çıkarmaktadır. Hummingbird güncellemesi Caffeine güncellemesi ile karşılaştırılmakla beraber anlamsal sorgulamalardaki ve Knowledge Graphteki değişiklikleri güçlendiren çekirdek algoritma güncellemesidir.

Penguen 2.1 04 Ekim 2013

4,5 aylık aradan sonra Google başka bir Penguen güncellemesi yayınladı. 2.1’in verilerine göre bu büyük ihtimalle bir veri güncellemesiydi ve Penguen algoritmasında büyük bir değişiklik olmadı. Geniş kapsamlı bakıldığında etkinin orta düzeyde olduğu görülmesine karşın bazı ağ yöneticileri ciddi şekilde etkilendiklerini rapor ettiler.

Authorship Shake-up 19 Aralık 2013

Matt Cutts’ın Pubcon Las Vegas etkinliğinde belirttiği üzere, authorship mark-up 1 aylık bir süre içerisinde sonuçların %15’inden kaldırıldı.

Page Layout 06 Şubat 2014

Google sayfa tasarım algoritmasını güncelledi. Aslen 2012 yılının Ocak ayında yapılan bu güncelleme, sayfanın ilk görünen üst alanında çok fazla reklam bulunan siteleri cezalandırıyor.


Payday Loan 2.0 16 Mayıs 2014

Panda 4.0’tan hemen önce Google özellikle spamlı sorgulamaları hedef alan “payday loan” algoritmasını güncelledi. Tam çıkış tarihi belli olmamakla beraber arka arkaya gelen güncellemeler çıkış tarihini belirlemeyi zorlaştırmıştır.


Panda 4.0 19 Mayıs 2014

Google algoritma güncellemesi ve veri yenilemesi içeren büyük bir Panda güncellemesini onayladı. Resmi olarak İngilizce sorgulamaların yaklaşık %7,5’u etkilendi. Matt Cutts bu güncellemenin çıkış tarihi olarak 20 Mayıs’ı söylerken, veriler bunun daha erken olduğunu gösteriyor.


Payday Loan 3.0 12 Haziran 2014

Payday Loan 2.0 anti-spam güncellemesinden bir aydan daha kısa bir süre sonra, Google başka bir büyük yineleme yayınladı. Resmi açıklamalar 2.0 güncellemesinin belli siteleri hedef aldığını ama 3.0 güncellemesinin spamlı sorgulamaları hedef aldığını gösterdi.


Authorship Photo Drop 28 Haziran 2014

John Mueller 25 Haziran’da sürpriz bir açıklamayla Google’ın SERP sonuçlarından authorship fotoğraflarını düşüreceğini duyurdu. 28 Haziran’da bu düşüşler tamamlanmıştır.


Pigeon 24 Temmuz 2014

Google yeni bir güncelleme ile yerel SEO dünyasını salladı; bu güncelleme çarpıcı bir şekilde yerel sonuçları değiştirdi ve konum işaretlerini nasıl idare edip yorumlanacağını modifiye etti. Google Pigeon güncellemesinin yerel algoritma ile ana algoritma arasında daha sıkı bağlar oluşturduğunu ifade etti.

HTTPS/SSL Güncellemesi 06 Ağustos 2014

Aylarca yapılan spekülasyonlardan sonra Google, güvenlik açısından aksiyon almış olan sitelere (ssl sertifikası gibi) öncelik tanıyacağını duyurdu.


Authorship Removed 28 Ağustos 2014

28 Haziran’da authorship fotoğraflarında yaşanan düşüşü takiben, Google artık authorship mark-up’ı tamamen kaldıracağını duyurdu. Sonraki sabah authorship tamamen SERP’lerden kaldırılmıştı.

Panda 4.1 23 Eylül 2014

Google algoritmik bileşen içeren önemli bir Panda güncellemesini duyurdu. Yapılan sorgulamaların %3-5’inin etkilendiğini tahmin ettiler. Yavaş yayınlama sebebiyle, tam yayınlama tarihi belirsizdir.

“In The News” Kutucuğu Ekim 2014

Google News kutucuğu sonuçlarında sadece görünüm değişikliği gibi gözüken bir güncelleme yapıldı ama sonrasında haber linklerini daha geniş potansiyel sitelere genişlettiğini duyurdu. SERP’teki haber sonuçları da sıçrayışlar yaşadı ve yeni siteler de hatırı sayılır trafik değişikliklerini rapor ettiler.


Penguen 3.0 17 Ekim 2014

Google bir önceki Penguen güncellemesinden (2.1) bir yıldan daha uzun bir süre sonra bir Penguen yenilemesi yayınladı. Bu güncellemenin etkisi planlanandan daha düşük etkiliydi ve büyük ihtimalle yeni bir Penguen algoritması değildi. Güncellemenin zamanlaması belirsizdi ve Google bunun haftalara yayıldığını söyledi.

Pirate 2.0 21 Ekim 2014

Google orijinal DMCA/”Pirate” güncellemesinden 2 yıldan daha uzun bir süre sonra yazılım ve dijital medya korsanlığı ile savaşmak için başka bir güncelleme yayınladı. Bu güncelleme sıralamalarda belirgin düşüşlere sebep oldu.

Penguen Everflux 10 Aralık 2014

Google yetkilisi, Penguen’in sürekli gerçekleşen güncellemelerden olacağını belirtti. Tam tarih net olmasa da Penguen 3.0 ve doğrulanmamış Penguen 3.1’den sonra değişikliklerin başladığı söylenmektedir.

Pigeon Genişlemesi (İngiltere, Kanada, Avustralya) 22 Aralık 2014

Google’ın yerel algoritma genişlemesi olan “Pigeon” İngiltere’ye, Kanada’ya ve Avustralya’ya genişledi. Orijinal güncelleme Amerika’da 2014 Temmuz’unda yayınlandı. Güncelleme 22’sinde onaylandı ancak 19’un yayınlandığına dair söylentiler bulunmaktadır.


“Mobilegeddon” Mobil Güncellemesi 22 Nisan 2015

Ender görülen bir hareketle, Google bir algoritma güncellemesini önceden duyurdu ve 21 Nisan’dan itibaren mobil dostu siteler için mobil sıralamalarda değişkenlik olabileceğini söyledi. Bu güncellemenin etkisi kısa dönemde beklenenden daha azdı ve veriler algoritma değişiklikliğinin 22 Nisan’da tavan yaptığını gösterdi.


Kalite Güncellemesi 03 Mayıs 2015

Birçok büyük ölçekli sıralanma değişikliğinden sonra Google, “kalite sinyallerini” etkileyen çekirdek algoritma değişikliğini kabul etti. Bu güncellemenin daha geniş bir etkisi olduğu gözlemlendi ancak Google, sinyallerin ne içerdiğine dair bilgileri paylaşmadı.

 

Panda 4.2 17 Temmuz 2015

Google bu güncellemenin daha çok Panda data yenilenmesi olduğunu ve tamamen etkisinin görülmesinin aylar alabileceğini belirtti.


RankBrain 26 Ekim 2015

Google büyük bir duyuru yaptı; yapay zekâ ile öğrenmenin aylardır algoritmanın bir parçası olduğunu ve 3. en etkili sıralama faktörüne katkıda bulunduğunu duyurdu. *Not: Bu duyrulma günüdür. Yayınlanması 2015 baharında olmuştur.

Possum 09 Ocak 2016

Google tarafından doğrulanmamış olan bu güncelleme, MozCast verilerindeki değişiklik ve lokal SEO komünitelerinin belirttiği ciddi sıralama değişiklikleri sebebiyle ortaya çıkmıştır. Veriler bu güncellemenin organik sonuçlara etkisinin büyük olduğunu göstermiştir.


AdWords 23 Şubat 2016

Google AdWords’te büyük değişiklikler yaptı; sağ sütun reklam alanını tamamen kaldırdı ve arama sonuçlarındaki en üst 4 alanı reklam alanı olarak yayınladı. Bu paid search için yapılmış bir güncelleme olmasına rağmen, özellikle rekabetçi anahtar kelimeler üzerinde CTR adına hem ödemeli hem organik sonuçlarda büyük etkisi oldu.


Mobil Dostu 12 Mayıs 2016

Orijinal “mobil dostu” güncellemesinden 1 yıl sonra, Google mobil aramalardan mobil dostu sitelerin yararlanabilmesi için sıralama sinyal kuvvetlendirmesini yayınladı. Takip edilen sitelerin çoğunluğu mobil dostu olduğu için, bu son güncellemenin etkisi çok azdı.


Image/Universal Drop 13 Eylül 2016

MozCast görsel arama sonuçlarında %50’lik bir düşüş ölçümlemiş ve evrensel sonuçlardaki değişikliklerin ilk sayfadaki organik pozisyonlar için açık verdiğini, sıralamalarda değişiklikler yaşandığını belirtmiştir. Bu değişimlerin daha büyük bir güncellemenin parçası olduğu söylenmektedir.

Penguen 4.0 (Real-time) 23 Eylül 2016

Google neredeyse 2 yıldır beklenen Penguen güncellemesini duyurdu. Yeni Penguen güncellemesinin artık eş zamanlı olduğunu belirtti. İlk etkileri şaşırtıcı şekilde az görülmüş ve neredeyse hiç Penguen iyileşme vakası görülmemiştir.

Penguen 4.0 (1. Aşama) 27 Eylül 2016

Siteleri cezalandırmak yerine kötü linkleri inceleyen bu güncellemenin tam tarihi doğrulanmamış olsa da bu güncellemenin tamamen son haline gelmesinin birkaç gün sürdüğü söylenmektedir.


Penguen 4.0 (2. Aşama) 06 Ekim 2016

Bu güncellemenin Penguen mi yoksa yeni bir güncelleme mi olduğu belirsizdir. Ancak bunun Penguen 4.0’ün ikinci safhası olduğu söylenmektedir ve iki hafta boyunca etkileri büyük ölçüde görünmüştür.

Ana Güncelleme 10 Kasım 2016

MozCast 106 derece ile 10 Kasım ve daha sonrasında 18 Kasımda büyük bir artış gösterdi. Her iki tarihte de sektördeki söylentiler de oldukça yüksekti, bazıları ise ikinci güncellemenin birincinin tersi bir etki göstereceğini önerdiler. Google her iki güncellemeyi de doğrulamadı. Aynı süreç boyunca pek çok kişi SERP’lerde kötü günler geçirdiklerini raporladılar fakat bu güncelleme nedeniyle miydi yoksa sadece bir tesadüf müydü bilinmiyor.


Ana Güncelleme 14 Aralık 2016

Birden fazla Google takipçisi Aralık 14-15 süresinde önemli miktarda dalgalanma olduğunu bildirdi. Bu süreç boyunca ölçülen MozCast 109 F ölçümü de oldukça nadir bir ölçümdü. Webmasterlar konu hakkında görüş bildirseler de Google bir güncelleme olduğunu doğrulamadı.

Uygunsuz Araya Giren İçerik Cezaları 10 Ocak 2017

Google, mobil kullanıcı deneyimine zarar verebilecek olan agresif bir şekilde araya giren içerikleri ve pop-up’ları cezalandırmak için bir penaltı geliştirdi. Google bu güncellemenin geleceğine ilişkin beş ay öncesinden bir uyarıda da bulundu. MozCast, 10-11 OCak arasında yüksek sıcaklıklar gösterdi fakat SEO uzmanları etkilenmesi olağan olan sitelerde küçük etkiler yarattığını bildirdiler.


Ana Güncelleme 01 Şubat 2017

1 Şubat itibariyle başlayan ve 6 Şubat itibariyle en üst seviyeye ulaşan yoğun bir algoritma güncellemesi aralığı vardı. Bunun çoklu mu yoksa uzun bir süreye yayılmış tek bir algoritma güncellemesi mi olduğu belirsizdi, fakat detaylara yönelik kanıtlar en az iki güncelleme olduğunu gösteriyor.


“Fred” Onaylanmamış 08 Mart 2017

Google SEO komünitesinde geniş etkilere yol açtığına ilişkin raporların duyurulduğu büyük bir güncellemeyi devreye soktu. Gary Illyes bu güncellemeye şakayla karışık “Fred” adını verdi ve bu isim güncellemeye adeta yapıştı. Fakat daha sonra yaptığı duyuru ile bunun resmi bir onaylama olmadığını da iletti.


Google Sonuçlarında HTTPS Rüzgarı 16 Nisan 2017

MozCast 10K takibine göre Google organik sonuçlarda 1. sayfanın yarısı Nisan ayının ortasında HTTPS’ti. 2017 yılının sonuna doğru ilk sayfa sonuçlarının %75’inin HTTPS – güvenli sayfalardan oluştuğu söylenebilir.


Google İş İlanları 17haziran 2017

Google resmi olarak iş ilanı portalını yayına aldı ve arama sonuçlarında 3 iş ilanı listelemeye başladı. Bu ilanların dataları LinkedIn, Monster, Glassdoor ve CareerBuilder gibi iş ilanı sağlayıcılarından çekiliyor.


Chrome HTTPS Uyarıları 17 Ekim 2017

Chrome 62 ile beraber Google, SSL sertifikası olmayan siteleri ziyaretçilerine güvensiz uyarısı ile göstermeye başladı. Algoritma güncellemesi olmasa da HTTPS konusunda Google için oldukça önemli bir adım olarak görülen bu güncelleme sitelerin trafiklerinde etki göstermeye başlamıştır.


Featured Snippet Düşüşleri 27 Ekim 2017

27-31 Ekim tarihleri ​​arasındaki birkaç gün içinde, Featured Snippet’da önemli bir düşüş oldu. Google, geniş terimler ve nesneler (“seyahat”, “tuvalet”, “web tasarımı” vb.) için birçok panel eklediği için Bilgi Paneli’nde (Knowledge Panels) bir sıçramayla birlikte gerçekleşti. Bu panellerden bazıları 15 Aralık’ta ortadan kayboldu.


Snippet Uzunluğununun Artması 30 Kasım 2017

İki yıldan uzun süre arama sonuçlarını test ettikten sonra Google, birçok sonuçta uzun meta description etiketi göstermeye başladı. Bu şekilde 300 karakterlik yeni meta description sınırı belirlemeye başladık. Google, snippet’lerin nasıl ele alındığına ilişkin bir güncelleme yayınlandığını onayladı ancak detay belirtmedi.

Mobil Öncelikli İndeksleme 26 Mart 2018

Google, mobil öncelikli indekslemenin nihayet hayata geçtiğini açıkladı. İndekslemenin aylarca test edilmesinden dolayı ve Google’ın sitelerin sayfalarını aşamalı olarak geçirdiğini öne sürdüğünden, bu spesifik güncellemenin genel indeks üzerinde ne kadar etkisi olduğu belirsiz. Web yöneticileri Google Search Console’da bildirimleri görmeye başladılar.

 

Çekirdek Güncellemesi 17 Nisan 2018

MozCast 17 Nisan tarihinde tavan yapan ve yaklaşık bir hafta süresince devam eden geniş bir algoritma değişimini yakaladı. Google daha sonra bir “çekirdek” güncellemesini teyit etti ancak özelliklerini sunmadı ve güncellemeye Google ya da SEO topluluğu tarafından özel bir isim verilmedi.

 

Snippet Uzunluğunun Azaltılması 13 Mayıs 2018

Birkaç ay boyunca 300+ karaktere kadar ulaşabilen daha uzun snippetlerin gösterilmesini test eden Google, snippetlerin büyük kısmını daha önceki sınıra geri çekti (150 – 160 karakter).


Video Atlıkarıncası 17 Haziran 2018

Google videoları pul imgeler kullanan organikimsi sonuçlardan adanmış video atlıkarıncasına taşıyarak daha önce organik olarak takip edilen sonuçlarda bir sarsıntıya yol açtı. Aynı zamanda videoları olan SERP’lerin sayısında anlamlı bir artış oldu (MozCast içinde +%60)

 

Mobil Hız Güncellemesi 09 Temmuz 2018

Duyurulduktan altı ay sonra, Google mobil sayfa hız güncellemesini çıkararak sayfa hızını mobil sonuçlarının sıralamasında bir etken haline getirdi. Google bunun sadece en yavaş mobil siteleri etkilediğini iddia etti ve mobil sıralamalarında büyük çaplı oynamalara dair bir kanıt ortaya çıkmadı.

 

Chrome Güvenlik Uyarıları (Tüm Site) 24 Temmuz 2018

Kullanıcıları güvenli olmayan (HTTPS-olmayan) formlara dair aylar öncesinde uyardıktan sonra, Chroma 68 bütün HTTPS-olmayan siteleri “güvenli olmayan” olarak işaretlemeye başladı. Değişimlerin 24 Temmuz tarihinden itibaren görülmesine rağmen kullanıcıların en son Chrome güncellemesini kurmasına dayandığı için tam etkisinin görülmesi daha uzun bir süre alacaktır.


Powered by WISECP
Top